5 slabých stránek ve vedení, na kterých je třeba zapracovat

Mezi slabé stránky vedení patří špatné komunikační schopnosti, neschopnost delegovat úkoly a nízké sebevědomí. Dobré vůdčí schopnosti můžete rozvinout tím, že rozpoznáte své vlastní slabé stránky a budete praktikovat dobré vůdčí návyky a dovednosti.

Co je vedení?

Vedení je umění nebo praxe motivovat skupinu lidí k dosažení společného cíle. Vedení vychází spíše ze sociálního vlivu než ze striktní hierarchie nebo seniority. Každý se správnými dovednostmi se může stát lídrem bez ohledu na jeho pozici ve společnosti nebo organizaci.

Dobří lídři mají často různé vůdčí vlastnosti, jako je kreativita, motivace, vize a empatie. Nejúspěšnější lídři se však dokážou přizpůsobit potřebám různých situací a k dosažení svých cílů využívají své rozmanité vůdčí schopnosti. Méně efektivní lídři nemusí mít dobré komunikační schopnosti nebo dovednosti kritického myšlení a bude pro ně těžké dělat každodenní rozhodnutí nebo inspirovat ostatní k nejlepší práci. Slabé stránky vedení mohou ovlivnit výkonnost podniku a mohou způsobit vyhoření nebo nižší udržení zaměstnanců a produktivitu.

5 Příklady slabých stránek ve vedení

Existuje mnoho různých typů stylů vedení a vůdčích rolí, ale stejně jako existuje několik společných rysů mezi silnými vůdci, i méně efektivní vůdci sdílejí společné rysy. Zvažte následující slabé stránky vedení pro své vlastní sebehodnocení – ale pamatujte, že každý má slabé stránky vedení a oblasti zlepšení v podnikání a ve svém osobním životě, na kterých musí zapracovat, a mít slabost z vás nedělá špatného vůdce. Zde je pět příkladů slabých stránek vedení:

1. Nízké sebevědomí : Lídr nemusí být vždy dokonalý, ale měl by si věřit a zůstat si jistý v rozhodnutích, která činí. Lídr s nedostatkem sebevědomí nebude schopen ovlivnit ostatní, aby věřili ve své vlastní schopnosti, a bude pro svůj tým špatným vzorem.

2. Špatné dovednosti v řízení času : Vědět, jak strukturovat svůj čas a efektivně jej využívat, je jednou z nejdůležitějších dovedností skvělých manažerů. Lídr, který plýtvá časem nebo který má k práci laissez-faire přístup, se bude jevit jako špatnou pracovní morálkou. Je také běžné, že někdo ve vedoucí pozici tvrdě pracuje, ale nevyužívá svůj čas efektivně.

3. Nedostatek komunikačních dovedností : Špatné komunikační dovednosti mohou zahrnovat negativní řeč těla, jako je hrbení se nebo zlostný vzhled, slabé řečnické schopnosti, neschopnost jasně vysvětlit úkoly ostatním, nedávat konstruktivní zpětnou vazbu nebo zapomínat sledovat nebo kontrolovat se svým týmem. Obchodní lídři se také potřebují naučit, jak být dobrými posluchači, pokud chtějí zapojení zaměstnanců. Špatné schopnosti naslouchání znesnadní dobrému manažerovi řešení konfliktů nebo efektivní týmové porady.

4. Nedůvěra v tým : Špatný vůdce bude postrádat důvěru ve členy svého týmu nebo zaměstnance a bude dohlížet na každou část úkolu, aby se ujistil, že to dělají správně. Toto chování, známé jako mikrospráva, ukazuje, že vedoucí nerozumí sadám dovedností členů týmu.

5. Odmítání delegovat práci : Běžnou slabinou vedení je snaha dělat veškerou práci sami, spíše než delegovat úkoly na členy svého týmu. Vedoucí si může myslet, že když bude pracovat tvrději než ostatní, získá si respekt, ale jejich tým se místo toho bude cítit, jako by mu nedůvěřovali nebo nebyli vnímáni jako dostatečně dobří pro tuto práci.

10 způsobů, jak si vypěstovat dobré vedoucí kvality

Chcete-li vést efektivně, musíte ztělesňovat vůdčí schopnosti, jako by byly druhou přirozeností. Zvažte možnost požádat mentora, aby vám pomohl rozvíjet vaše dovednosti; měli byste mít také jasná očekávání pro sebe, když pracujete na zlepšení. Zde je deset způsobů, jak pracovat na budování důležitých vůdčích kvalit:

1. Budujte důvěru . Silní lídři získávají a udržují důvěru těch, které vedou. Pracujte na dodržení svých slibů a dodržujte své závazky, protože veškerá tvrdá práce, kterou vložíte do budování důvěry se svým týmem, se může snadno vypařit.

2. Zkontrolujte své předsudky . Každý má předem vytvořené představy o tom, jaké je správné rozhodnutí v dané situaci. Dobrý vůdce si je toho vědom a hledá různé názory a řešení, aby dospěl k nejlepšímu rozhodnutí; nejdou pouze s myšlenkou, která je napadla jako první. Kontrolou svých předsudků se můžete na situaci podívat holističtěji.

3. Rozvíjejte sebevědomí . Dobrý vůdce má dostatečné sebevědomí, aby viděl, kde se může zlepšit ve svém osobním rozvoji, a dostatek sebevědomí, aby věděl, že se bude moci zlepšit. Existují různé styly vedení, ale všichni vůdci by si měli být jisti. Úspěšní lídři chytře riskují; abyste riskovali , musíte si být jisti sami sebou.

4. Podporujte společné cíle . Znakem silného vedení je schopnost stanovit jasné cíle pro celý váš tým. To může vést k většímu smyslu pro funkčnost, týmovou práci a jednotu pro malou nebo velkou skupinu lidí.

5. Vystavovat způsobilost . Velcí lídři projevují ve svých oborech velkou kompetenci. S tvrdými i měkkými dovednostmi dávají členům týmu najevo, že vědí, co dělají.

6. Zdokonalené komunikační dovednosti . Budování efektivních komunikačních dovedností vám pomůže navázat kontakt s vaším týmem a předat vaši vizi pro organizaci jako celek. Pokud nedokážete efektivně komunikovat, nezískáte od ostatních zájem o dosažení společných cílů. V důsledku toho jsou dobré komunikační dovednosti základními atributy vedení.

7. Vědět, kdy delegovat . Opravdoví vůdci vědí, kdy je jejich talíř příliš plný nebo kdy nejsou tím nejlepším člověkem pro konkrétní úkol. Delegování iniciativ na ostatní je nezbytné. To současně ukazuje, že máte špičkové dovednosti v oblasti řízení projektů a dostatečně důvěřujete členům svého týmu, což jim dává pocit zplnomocnění. Nejlepší pracovní prostředí je takové, ve kterém může každý pracovat s pocitem moci a cíle.

8. Udržujte si pozitivní přístup . Efektivní lídři si musí udržovat dobrý prostor a pozitivní přístup. Každá organizace má vzestupy i pády – je to známka dobrého vedení, které pomáhá lidem zachovat klid a pokračovat i v těžkých časech.

9. Cvičte empatii . Rozvíjejte empatický přístup a emoční inteligenci, abyste se mohli stýkat se svým týmem na osobní úrovni. Pochopte stres a úspěchy jiných lidí, triumfy a tragédie, abyste je mohli lépe vést.

10. Řešte problémy kreativně . Řešení problémů a rozhodování jsou důležitými prvky popisu práce každého vůdce. Jste poslední slovo v jakékoli dané iniciativě, sporu a tak dále. Chcete-li být lepším vůdcem, buďte připraveni řešit problémy kreativně, empaticky a rutinně.