Crowdsourcingové projekty hledají znalosti a služby od skupiny lidí, často z online komunity, aby lépe informovaly o rozhodnutích a strategiích. Zjistěte, jak může moudrost davu podpořit branding a usnadnit řešení problémů.
Co je to Crowdsourcing?
Crowdsourcing je forma kolektivní inteligence ke shromažďování informací, zboží nebo služeb od velké skupiny lidí. Příklady crowdsourcingu zahrnují online recenze zboží a služeb a aktualizace dopravních aplikací v reálném čase. Podnikatelé mohou využít crowdsourcing ke shromažďování zpětné vazby o nových produktech k posouzení obchodních modelů . Značky a influenceři mohou využívat průzkumy k zapojení sledujících na platformách sociálních médií.
Crowdsourcing již dlouho slouží jako oblíbená metoda získávání informací a zboží. V roce 1700 nabídla britská vláda velkou peněžní odměnu každému, kdo dokáže vytvořit účinný nástroj pro měření zeměpisné délky na moři. Internet dále změnil crowdsourcing. V „The Rise of Crowdsourcing“ – článku Wired z roku 2006 – Jeff Howe zkoumá, jak lidé získávají inspiraci od ostatních prostřednictvím platforem crowdsourcingu, jako jsou sociální média a weby s online recenzemi.
3 typy Crowdsourcingu
Crowdsourcing může mít několik různých forem, včetně:
1. Crowdfunding : Crowdfunding – kombinace „crowdsourcingu“ a „financování“ – je získávání kapitálu pro věc nebo podnikatelský záměr tím, že žádá velké množství lidí, aby na crowdfundingové stránce věnovali malé dary. Jednotlivci, malé firmy, startupy i neziskové organizace využívají crowdfundingové platformy.
2. Open source : Open source je od jednotlivců pro komunitu. Držitelé autorských práv uvolňují software s otevřeným zdrojovým kódem na základě licence a udělují uživatelům práva měnit, používat a distribuovat software a jeho zdrojový kód komukoli. Společnosti si mohou přizpůsobit algoritmy s otevřeným zdrojovým kódem tak, aby postupovaly v projektech mikroúloh.
3. Outsourcing : Crowdsourcing zahrnuje komunikaci s blíže nespecifikovanou skupinou, jako jsou všichni sledující na sociálních sítích, zatímco outsourcing znamená předání malého úkolu nebo studia formální skupině, například konzultantovi.
Příklady Crowdsourcingu
Společnost, která prochází rebrandingem , může využít crowdsourcing k nalezení umělce k vytvoření nové identity grafického designu pro společnost. Zainteresované strany mohou pozvat návrhy grafického designu nebo uspořádat soutěž vizuálního designu online. Zúčastněné strany mohou také zveřejnit plány na sociálních médiích jako formu zapojení.
Internetová encyklopedie Wikipedia je dalším příkladem crowdsourcingu. Veřejnost může upravovat a přispívat obsah (který může projít procesem kontroly), jak uzná za vhodné, aby byly informace aktuální.
3 Výhody Crowdsourcingu
Crowdsourcing může společnosti nabídnout řadu výhod. Některé výhody zahrnují:
1. Přístup : Crowdsourcing může poskytnout širší a okamžitý přístup k myšlenkám vašeho publika. Vymýšlet nápady v kanceláři s několika kolegy se liší od dotazování se tisíců posluchačů, co si myslí. Crowdsourcing umožňuje společnostem slyšet přímo ze své základny.
2. Náklady : Poradci mohou být drahí. Crowdsourcing je vysoce dostupný způsob, jak zkontrolovat puls vašeho obchodního modelu.
3. Viditelnost : Crowdsourcing může přinést vyšší míru zapojení, což vede k virovému obsahu. Crowdsourcing může zvýšit viditelnost vaší společnosti online a učinit značku lépe rozpoznatelnou.
3 Nevýhody Crowdsourcingu
Crowdsourcing má také několik nevýhod, jako jsou:
1. Málo odborných názorů : Crowdsourcingové společnosti poskytující dárky s názory veřejnosti, ale nápady od respondentů se mohou zdát rozptýlené nebo náročné na kvantifikaci. Nastavení jasného formuláře zpětné vazby pomáhá zefektivnit toto úsilí, ale konzultanti budou mít obvykle jasný systém pro analýzu dat.
2. Nedostatek důvěrnosti : Pokud položíte otázku publiku nebo vyjádříte znepokojení, vystavujete se velké skupině lidí, aniž byste maskovali své potřeby. I když průhlednost může být pozitivní vlastností, může také odhalit vaše slabé stránky.
3. Možnost selhání : Crowdsourcing je obvykle nízkonákladová činnost, ale někdy může crowdsourcing selhat. To se může stát výzvou při řešení časově citlivých záležitostí.