Pokud se chcete stát úspěšným blogerem, možná nevíte, kde začít. Postupujte podle tohoto podrobného průvodce a začněte budovat svůj vlastní blog.
Co je blogování?
Blog (zkratka pro weblog) je webová stránka psaných příspěvků, obvykle zaměřená na konkrétní téma zaměřená na cílové publikum . Mezi nejběžnější blogové stránky patří osobní blogy, zpravodajské blogy nebo blogy, které do hloubky zkoumají nějaký koníček nebo zájem. Blogeři často komunikují se svými čtenáři prostřednictvím sekcí komentářů nebo přímých zpráv.
Proč si založit blog?
Noví blogeři vytvářejí blogové stránky z různých důvodů, včetně:
- Podpora podnikání : Některé platformy pro blogování propagují podnikání nebo práci na plný úvazek, kterou děláte mimo blogování. Obsah vašeho blogu může být součástí vaší marketingové strategie elektronického obchodování , oslovování potenciálních zákazníků a směrování návštěvnosti blogu do vaší společnosti.
- Komunita : Témata vašeho blogu vás spojují se čtenáři s podobnými zájmy a spojují komunitu stejně smýšlejících jedinců se společnými hodnotami.
- Zpeněžení : Pokud si dáte tvrdou práci s pravidelnými příspěvky a údržbou, může váš blog přilákat nové čtenáře a inzerenty, kteří vám budou platit za reklamu jejich produktů. Můžete také vydělávat peníze blogováním prostřednictvím affiliate marketingu .
- Sdílení osobních nápadů : Většina blogovacích cest začíná touhou podělit se o své názory, myšlenky a pocity se zbytkem světa. Blogy poskytují prostor pro kreativitu ve společném prostředí.
Jak založit blog
Začněte svůj blog ještě dnes podle následujících kroků:
1. Vyberte si místo na blogu . Když se rozhodujete o výklenku, zeptejte se sami sebe, zda se chcete zaměřit na konkrétní téma, nebo zda s ním chcete zacházet jako s deníkem. Možná budete chtít vytvořit cestovatelský blog nebo blog o jídle nebo svůj blog použít k propagaci podcastu nebo malé firmy. Váš výklenek může být v souladu s tím, co novinářka, autorka a televizní moderátorka Elaine Welteroth nazývá vaší zónou génia : „To sladké místo na průsečíku vašich vášní, vašich talentů, vašich dovedností a vašich hodnot.“
2. Vyberte blogovací platformu . Systémy pro správu obsahu poskytují hosting webových stránek , návrh blogů a další nástroje. Vyberte si blogovací platformu, která vyhovuje vašemu rozpočtu a potřebám. Pokud nechcete používat CMS, budete potřebovat hostingový plán od webhostingové společnosti, která poskytuje úložiště pro informace o vašem webu. Váš poskytovatel hostingu řídí funkčnost vašeho webu, takže před výběrem webhostingu zvažte náklady, zabezpečení, zákaznickou podporu a to, jak snadné je procházet hostingovou službou.
3. Vyberte jméno . Název vašeho blogu by měl být krátký, jedinečný a snadno zapamatovatelný. Vaše blogovací platforma vám může poskytnout název domény nebo si budete muset doménu zakoupit samostatně.
4. Vyberte si téma blogu . K výběru rozvržení, designu a motivu blogu můžete použít bezplatnou šablonu návrhu blogu. Prémiové motivy obvykle stojí peníze, ale bezplatná témata jsou jednoduchým místem, kde začít.
5. Přizpůsobte si svůj blog . V závislosti na platformě pro hostování blogu, kterou se rozhodnete použít, můžete pomocí šablon pro tvorbu webových stránek přidat do svého blogu nové stránky (uvedené pod názvem vašeho blogu), například domovskou stránku, stránku O mně, Nejčastější dotazy nebo Kontaktní stránku. Můžete také přidat postranní panel, widgety nebo pluginy. Možná budete chtít vytvořit kontaktní formulář, kde se sledující může přidat do vašeho seznamu e-mailů pro e-mailový marketing .
6. Napište svůj první příspěvek na blog . Než napíšete svůj první nový blogový příspěvek, promyslete si témata blogu. Při prvním blogování se můžete rozhodnout představit sebe a své cíle pro blog. Pokud se rozhodnete napsat svůj první příspěvek mimo vlastní web, použijte HTML, abyste zajistili, že bude vypadat stejně na různých zařízeních. Zjistěte více o tom, jak napsat příspěvek na blog .
7. Optimalizujte své stránky . Optimalizace pro vyhledávače (SEO) zahrnuje použití vysoce hledaných klíčových slov a meta tagů, takže váš blog se objeví, když někdo hledá relevantní obsah. Zjistěte více o strategii SEO .
8. Propagujte svůj blog . Jakmile budete mít nějaký obsah blogu, rozšiřte ho, abyste se na svůj web dostali prostřednictvím obsahového marketingu. Můžete se rozhodnout pořídit snímek obrazovky své stránky a propagovat ji na platformách sociálních médií .
9. Vydělávejte peníze blogováním . Jako novému bloggerovi může zpeněžení vašeho úsilí nějakou dobu trvat. První rok můžete strávit budováním svých následovníků, ale jakmile se shromáždíte, můžete přilákat platící inzerenty nebo zpeněžit svou značku prostřednictvím affiliate marketingu nebo jiných kanálů.
10. Pravidelně zveřejňujte příspěvky . Vytváření nového obsahu často zvyšuje pravděpodobnost získání nových návštěvníků a zvýšení čtenosti vašeho webu.
8 tipů pro psaní prvního příspěvku na blog
Existuje mnoho různých typů blogů, ale dobrý blog má často určité vlastnosti bez ohledu na jeho předmět. Ať už píšete blog s recenzemi filmů nebo blog s osobním deníkem, zde jsou některé prvky dobrého blogového příspěvku, které byste měli začlenit do své práce:
1. Řešte působivé téma . Nejoblíbenější příspěvky se zabývají působivým tématem, které osloví vaši cílovou skupinu. Jakmile se rozhodnete pro téma, které odpovídá oblasti zaměření vašeho blogu, je čas využít své schopnosti psaní a začít vytvářet související blogový příspěvek.
2. Vymyslete skvělý název příspěvku . Titulky jsou zásadní pro přilákání publika na váš blog a získání zobrazení stránek. Dobrý blogový příspěvek může chřadnout bez názvu, záhlaví a podnadpisů, které přitahují oči. Vymyslete chytlavý název, který čtenáře zaujme a vzbudí v nich chuť si váš článek přečíst.
3. Načrtněte svůj příspěvek . Než začnete psát, načrtněte svůj příspěvek. Blogy vám umožňují svobodu experimentovat se strukturou a formou. Rozhodněte se, jak chcete rozložit své nápady a nastínit svůj příspěvek, abyste čtenáře provedli svým myšlenkovým procesem a pomohli jim srovnat se s vaším úhlem pohledu.
4. Vysvětlete svůj vztah k tématu . Od začátku bylo blogování vysoce osobní formou psaní. Blogeři se spojují se svým publikem a produkují skvělý obsah tím, že své blogové psaní učiní osobní a demonstrují spojení s obsahem svého blogu.
5. Použijte jasné rozložení . Většina úspěšných blogů má krátké odstavce s jasnými tématy. Blogeři často používají odrážky k uvedení nápadů, které podporují jejich hlavní bod. Ujistěte se, že je váš příspěvek jasný a vizuálně čistý, aby čtenáři mohli sledovat vaše myšlenky.
6. Pište od srdce . Blogeři se od ostatních autorů neliší v tom, že občas trpí spisovatelským blokem . Nejdůležitější věcí, kterou můžete udělat, abyste překonali překážky ve své práci, je rozvíjet nápady na blogové příspěvky, se kterými se spojíte na hluboké, osobní úrovni. Psaní blogových příspěvků by měla být práce z lásky. Psaní blogových příspěvků, které vás nadchnou, pomůže čtenářům spojit se s vaší prací a rozšířit základnu vašeho publika.
7. Navrhněte řešení . Je důležité mít ve svých příspěvcích na blogu jasný úhel pohledu a zabalit příspěvky jasným závěrem nebo řešením problému, na který jste se zaměřili. Nestačí poskytnout zběžný přehled tématu; čtenáři závisí na vás, abyste je provázeli problémem dobře informovaným způsobem. Namísto uvádění lehkých neoficiálních příkladů poskytněte svým čtenářům dobře podloženou případovou studii, která se vztahuje k danému tématu.
8. Korektura . Jakmile budete mít první návrh blogového příspěvku, je čas provést jeho přečtení, abyste našli překlepy a upravili nepohodlné věty. Noví blogeři pracující na svém prvním blogu tento proces často přeskakují a spěchají s publikováním svých nových příspěvků. Nestačí se zaměřit na optimalizaci pro vyhledávače nebo navrhnout křiklavou infografiku pro vaši domovskou stránku; profesionální blogeři by měli zajistit, aby jejich příspěvky neobsahovaly překlepy a chyby z nedbalosti.