Rozvíjení komunikačních dovedností buduje důvěru a sebevědomí na pracovišti. Zjistěte více o silných stránkách komunikace.
Co je komunikace?
Komunikace je výměna informací jak verbálně, tak prostřednictvím neverbálních podnětů. Často to, jak věci říkáte, má na posluchače větší vliv než slova, která používáte, a podvědomé způsoby, jak pohybujete svým tělem, mohou vašim rozhovorům dodat jiný význam nebo záměr. Zatímco tón a řeč těla mohou bránit jasné komunikaci, mohou také zesílit vaše sdělení. Silné komunikační dovednosti vám mohou pomoci lépe se vyjádřit.
10 Silné stránky komunikace
Zde je deset důležitých komunikačních dovedností, které zvyšují úspěch zaměstnanců na pracovišti:
1. Aktivní naslouchání : Jedním z klíčů, jak se stát skvělým komunikátorem, je také být dobrým posluchačem. Dovednosti aktivního naslouchání zahrnují věnování pozornosti řečníkovi, vyhýbání se rušivým vlivům zvenčí a v případě potřeby kladení objasňujících otázek. Získáte tak větší vhled do pohledu mluvčího a přimějete daného člověka cítit se slyšet a respektovat ho.
2. Srozumitelnost a hlasitost : Srozumitelnost zahrnuje nejen mluvení na veřejnosti bez špatných komunikačních návyků, jako je mumlání nebo koktání, ale také mluvení stručně a profesionálně, aby se předešlo nadměrnému nebo matoucímu tlachání. Tón vašeho hlasu, který zahrnuje hlasitost a výšku, kterou mluvíte, a důraz, který dáváte slovům, je také efektivní komunikační dovedností při pokusu sdělit myšlenku nebo přesvědčit posluchače.
3. Sebedůvěra : Promítání důvěry informuje ostatní, že vaše slova a nápady si zaslouží pozornost a reakci. Je to také účinná forma komunikace při přijímacím pohovoru, kde oční kontakt, správné držení těla a pevný, ale přátelský tón sdělují personalistům připravenost na pozici.
4. Zpětná vazba : Jedním z nejúčinnějších komunikačních stylů je schopnost dávat i přijímat zpětnou vazbu. Přijímání konstruktivní kritiky ukazuje otevřenost a přizpůsobivost, stejně jako důraz na týmovou práci a profesní rozvoj. Poskytování konstruktivní zpětné vazby je základním kamenem vůdčích dovedností, které ukazuje hodnotu angažovanosti zaměstnanců prostřednictvím pochval a efektivního vedení.
5. Vstřícnost : Pozitivní přístup k ostatním znamená dlouhou cestu, pokud jde o budování týmu a budování důvěry. Přátelství také povzbuzuje ostatní, aby s vámi udržovali upřímnou a otevřenou komunikaci.
6. Poctivost : Komunikační dovednost, kterou stojí za to pěstovat v osobním i profesním životě, poctivost ukazuje, že berete firemní hodnoty vážně. To také vytváří vaši důvěryhodnost a odpovědnost.
7. Neverbální komunikační dovednosti : Důležitou formou komunikace je také řeč vašeho těla. Mimika, gesta rukou, oční kontakt a další neverbální signály vyjadřují vaši přátelskost, sebevědomí a důvěryhodnost. Naučit se číst neverbální narážky, když jsme tváří v tvář ostatním, je také klíčovou dovedností pro pracovní prostředí. Umožňuje vám vnímat, co chtějí ostatní sdělit beze slov.
8. Prezentace : K chybné komunikaci často dochází, když nevyjádříte své myšlenky jasným nebo vhodným způsobem. Mezi takové příklady patří příliš technické vysvětlení softwaru nebo setkání se zúčastněnými stranami, které nezahrnuje údaje o prodeji nebo ziskovosti. Volba správného komunikačního stylu k vyjádření myšlenky je jednou z komunikačních dovedností, které zaměstnavatelé oceňují.
9. Respekt : Stejně jako upřímnost je vyjádření úcty důležité pro vaše sociální dovednosti i komunikaci na pracovišti. Buduje důvěru prostřednictvím aktivního naslouchání a zdvořilosti, což může být tak jednoduché, jako nechat ostatní mluvit na týmových setkáních bez přerušení.
10. Psaní : Dobré komunikační dovednosti se neomezují pouze na verbální a neverbální prostředky. Sdílení informací prostřednictvím stručného a profesionálního psaní, ať už prostřednictvím e-mailů, zpráv nebo jiné dokumentace, je jednou z nejdůležitějších obchodních komunikačních dovedností.
Jak zlepšit komunikační dovednosti v práci
Komunikační dovednosti můžete zlepšit několika způsoby. Můžeš:
- Vyberte si správné typy komunikace . Výborná komunikace často začíná výběrem správných komunikačních kanálů. Zvažte osobu a informace, které potřebujete sdílet. Pomocí průvodních dopisů se můžete efektivně představit potenciálním zaměstnavatelům, zatímco telefonáty nebo e-maily fungují nejlépe se zaměstnanci pracujícími na dálku než osobní návštěvy.
- Dělejte jednoduchá přátelská gesta . Někdy je nejúčinnější komunikací na pracovišti slovo nebo gesto, které ukazuje vstřícnost vůči ostatním. Nemusíte to přehánět: Upřímný pozdrav nebo upřímná pochvala vynikají jako hlavní příklady prostého úsilí, které vyjadřuje přátelskost.
- Cvičte aktivní naslouchání . Mnoho silných komunikačních dovedností začíná nasloucháním. Staňte se lepším posluchačem tím, že se zaměříte nejen na slova mluvčího, ale také na řeč jeho těla a výrazy obličeje, které často sdělují další informace, které v jejich jazyce nemusí být přítomny.