Bílé označení (white labeling) je, když společnost zakoupí generický produkt a přeznačí jej na svůj vlastní, aby jej prodávala ve svých obchodech. Společnost může použít bílé značení k rychlému nákupu produktů, aniž by si je sama vyráběla, a prodávat různé produkty pod svou vlastní značkou. Zjistěte více o bílém značení a o tom, jak jej můžete použít k vytvoření vlastních značkových produktů.
Definice bílého označení
Bílé označení je, když společnost vyrobí produkt a poté jej prodá jiné společnosti, která pak může k položce přidat svou vlastní značku. Společnosti mohou používat produkty s bílou etiketou, aby mohly používat svou vlastní identitu značky, i když je výroba provádí třetí strana. Bílé značení je běžná strategie, kterou používají společnosti jako obchody s potravinami, softwarové společnosti a obchody s elektronickým obchodem k prodeji široké škály obecných produktů pod vlastní značkou. To snižuje náklady na výrobu a umožňuje prodejně diverzifikovat do mnoha produktových řad.
Zatímco produkty bílé značky jsou generické produkty, které společnost prodává jiným podnikům, které je následně přeznačí na své vlastní, produkty soukromých značek jsou produkty, které společnost prodává výhradně jednomu maloobchodníkovi. Výrobce prodá produkt soukromé značky pouze jednomu kupujícímu, který má pak výhradní právo na změnu značky produktu a jeho prodej ve svém obchodě.
Příklady bílého značení
Bílé označování je velmi oblíbená strategie, kterou mohou společnosti využít mnoha různými způsoby k prodeji produktů nebo služeb.
- Oděvy : Společnost chce prodávat oděvní zboží, které si zákazníci mohou zakoupit, aby vyjádřili podporu značce. Najmou si společnost s bílými štítky, aby jim prodala prázdná trička a čepice. Na produkty pak tisknou své vlastní logo a prodávají je zákazníkům, aby je nosili, aby zvýšili povědomí o značce.
- Obecné potraviny : Obchod s potravinami nakupuje obecné produkty, jako jsou těstovinové nudle nebo arašídové máslo, od různých společností s bílou etiketou. Poté přidají svou vlastní značku obchodu s potravinami, aby vypadaly jako jejich vlastní produkty, a prodávají je ve svých obchodech.
- Láhve na vodu : Podnikatel zjistí, že nerezové láhve na vodu jsou oblíbené, a chce je začít prodávat, dokud je po nich poptávka. Najdou partnera s bílou etiketou, který jim prodává generické nerezové láhve na vodu a poté na láhve přidá svou vlastní značku. Podnikatel je schopen rychle začít prodávat produkty, zatímco láhve na vodu jsou stále oblíbené.
Výhody bílého značení
Produkty s bílou značkou mají několik výhod pro začínající podniky, podnikatele nebo prodejce, kteří chtějí vytvořit značku. Bílé značení umožňuje:
- Vyhněte se vysokým počátečním nákladům : Výběr řešení s bílými štítky vám umožní přeskočit výrobní proces a případně nechat třetí stranu spravovat plnění nebo označování bílými štítky. To, že tuto práci udělá za vás výrobce bílých štítků, znamená, že můžete dát více peněz do digitální marketingové strategie, abyste prodali více značkových produktů.
- Rychle začněte prodávat produkt : Společnost s bílým štítkem za vás udělá veškerou výrobu. Vše, co musíte udělat, je zakoupit konečný produkt a přidat název vaší společnosti.
- Prodávejte doplňkové zboží : Mnoho značek nebo společností vytváří zboží na propagaci své značky pomocí triček nebo tašek. Mnoho maloobchodníků s bílými štítky nabízí produkty s prázdnými šablonami, takže na ně mohou společnosti místo toho umístit svou vlastní značku. Bílé značení, jako je toto, můžete použít k rychlému zahájení prodeje zboží nebo nových produktů, které mohou pomoci vybudovat povědomí o značce.
Nevýhody bílého značení
Outsourcing výroby na společnost s bílým štítkem má několik nevýhod. S bílým značením máte:
- Vysoká konkurence : Často koupíte produkt od společnosti s bílým štítkem, kterou nakupují i jiné společnosti za účelem dalšího prodeje. Možná budete muset udělat hodně práce, aby vaše značka vynikla, aby zákazníci nešli ke konkurenci pro stejný produkt za nižší cenu.
- Nedostatek diferenciace : Produkty s bílou etiketou mohou být generické; často je odlišuje pouze značka, kterou na ně umístíte.
- Menší kontrola nad kvalitou : S obchodním modelem bílé značky má kupující malou kontrolu nad kvalitou produktu. White label společnost rozhoduje o veškeré výrobě a je odpovědná za kontrolu kvality.