Prohlášení „o mně“ shrnuje vaše pracovní zkušenosti a schopnosti. Naučte se, jak napsat efektivní prohlášení „o mně“, abyste upoutali pozornost náborových manažerů a potenciálních klientů.
Co je prohlášení „O mně“?
Prohlášení „o mně“ shrnuje, kdo jste, co umíte a na čem vám profesně nejvíce záleží. Lidé často uvádějí stručná prohlášení „o mně“ do materiálů žádosti o zaměstnání, včetně životopisů a průvodních dopisů . Můžete také vytvořit stránku „o mně“ pro svůj web, portfolio nebo blog.
Malé podniky mohou zahrnout stránku „o nás“, aby zaujaly své cílové publikum . Prohlášení a stránky „O mně“ poskytují vašim potenciálním zaměstnavatelům, klientům a zákazníkům první dojem z vaší práce a měly by být strhujícím úvodem k vám a vašim schopnostem.
4 tipy pro psaní prohlášení „o mně“.
Při psaní prohlášení „o mně“ zvažte následující tipy:
1. Zvažte úhel pohledu . Mnoho prohlášení „o mně“ je ve třetí osobě , což má jemný účinek, že informace znějí jako oficiální nebo zdokumentované. Je to jako nechat svou práci mluvit za vás nebo jako by za vás psal někdo jiný. Výpověď v první osobě může být intimnější.
2. Experimentujte s formátem . Odrážky mohou být užitečným nástrojem, pokud uvádíte profesionální úspěchy, certifikace nebo roky zkušeností. Formátování odstavce může vytvořit působivý pocit vyprávění.
3. Zahrňte výzvu k akci . Je to skvělý způsob, jak uzavřít prohlášení o mně, zvláště pokud se objeví na stránce s životopisem vašeho webu. Výzva k akci vede vaše publikum k dalšímu kroku: přihlášení k odběru newsletteru vašeho blogu , čtení recenzí nebo případových studií vašich produktů nebo služeb nebo klikání na odkazy na vaši práci, pokud jste grafik nebo webový designér .
4. Pohrajte si s vizuálním designem . Vizuální prvky svého webu nebo portfolia si můžete přizpůsobit tak, aby vyniklo vaše prohlášení „o mně“. Mnoho webových stránek nabízí přizpůsobitelné šablony pro experimentování s barvami, stínováním, písmem a dalšími vizuálními prvky, jako jsou fotografie nebo záběry hlavy. Při navrhování zvažte vizuální hierarchii . Méně je často více a čistá, dobře navržená sekce „o mně“ bude chytlavější než rušná, příliš podrobná sekce.
3 Příklady „O mně“.
Výroky „o mně“ se liší podle typu kariéry. Zvažte následující příklady prohlášení „o mně“ pro digitálního obchodníka, specialistu na lidské zdroje a spisovatele:
1. Pro digitálního obchodníka : Byron Sedgewick je specialista na digitální marketing . Má desetiletou profesionální praxi v oboru, pět let jako copywriter a dalších pět let v projektovém řízení. Chris se specializuje na SEO , ale jeho vášeň pro kreativitu znamená, že neustále hledá nové způsoby, jak rozšířit své zkušenosti a osobní sadu nástrojů.
2. Pro specialistu na lidské zdroje : Alisa Murfteová měla to štěstí, že ji brzy zavolala do lidských zdrojů . Poté, co pracovala ve velké korporaci jako asistentka náborového pracovníka , rychle se prosadila v oddělení lidských zdrojů. Alisa je čtyři roky senior manažerkou lidských zdrojů a ráda pomáhá lidem najít své místo v podnikové struktuře – od hledání práce až po implementaci jejich jedinečných talentů.
3. Pro spisovatele : Jmenuji se Devlin Muldoon a jsem spisovatel. Dělám to, co miluji, a miluji to, co dělám. Mám čtrnáct let profesionální praxe jako technický spisovatel, redaktor a recenzent na volné noze. Ve všem, co píšu, ať už je to produktový manuál nebo filmová kritika, se snažím budovat osobní vztah se čtenářem. Pár zábavných faktů o mně: Zbožňuji své želvy, chodím sedmnáct kilometrů týdně a nikdy nevynechám svůj místní večer.