Jak bude vypadat budoucnost CRM systémů?

To, co se momentálně děje ve světě byznysu, nemá z historického hlediska obdoby. Doslova brutální hybnou silou, která momentálně určuje trendy, je uměla inteligence. Zákonitě se projevila i v oboru customer relationship managementu. Jak bude s největší pravděpodobností vypadat budoucnost CRM systémů?

Rozsáhlejší využití umělé inteligence a strojového učení

Pokud je něco téměř jisté, pak je to stále větší zapojení umělé inteligence a strojového učení. Dané technologie se již nyní pasují do role klíčového nástroje pro automatizaci úkolů, personalizaci zákaznických zkušeností a získávání hlubších poznatků o chování zákazníků.

Chcete konkrétní příklad? AI pomocníka implementovali například vývojáři českého eWay-CRM. Pojmenovali ho AI Kreativní Asistent a uživatelům pomáhá s tvorbou e-mailových kampaní. Hravě vymyslí předmět e-mailu na základě zadaných klíčových slov. Pokud si chcete oblíbené CRM Microsoft 365 vyzkoušet, máte možnost tak učinit zcela zdarma.

Pro AI není velký objem dat žádný problém

Kombinace umělé inteligence a strojového učení dává firmám možnost analyzovat velké množství dat a identifikovat vzory, což je podmínka pro tvorbu efektivnějších strategií nejen v oblasti prodeje.

Díky automatizaci úkolů v CRM systémech pak mohou pracovníci věnovat více času komplexnějším úkolům a strategickým iniciativám, které již vyžadují lidský faktor.

Další nesmírný přínos AI a strojového učení se očekává v personalizaci – např. doporučení produktů a přizpůsobení webového rozhraní každému jednotlivému zákazníkovi.

Zvyšování role chatbotů a virtuálních asistentů

Dalším nepřehlédnutelným trendem ve světě CRM je rozvoj chatbotů a virtuálních asistentů. Jedná se o nástroje s vysokým potenciálem v oblasti zákaznické podpory. Mohou být zákazníkům k dispozici nepřetržitě a reagovat na jejich dotazy v reálném čase.

Chatboty také nachází uplatnění v marketingu. Například v přímé komunikaci se zákazníky prostřednictvím sociálních médií, kde mohou uživateli poradit s výběrem vhodného produktu.