Proč se startupy nedaří? 6 důvodů

Stejně jako každá firma, i startup čelí mnoha výzvám, jak udržet růst. Seznamte se s běžnými důvody, proč startupy selhávají a co můžete udělat pro zahájení úspěšného podnikání.

Co je to startup?

Startupová společnost je firma, která má v úmyslu rychle a ziskově růst způsobem, který naruší současné trhy a napomůže rozvoji oboru podnikání. Startupy jsou často navrženy pro škálovatelnost, což znamená, že schopnost společnosti růst není omezena jejími finančními nebo lidskými zdroji. Mnoho začínajících společností se snaží změnit způsob, jakým lidé provádějí každodenní úkoly, jako je čištění zubů, sdílení fotografií a rezervace pronájmů na dovolenou.

Kalifornské Silicon Valley má vysokou koncentraci startupů díky zdejším univerzitám a investičním zdrojům – jako jsou firmy rizikového kapitálu, inkubátory a akcelerátory semen. Mnoho technologických startupů ze Silicon Valley se stalo jedněmi z celosvětově nejúspěšnějších.

Kolik nových podniků neuspěje?

Podle Bureau of Labor Statistics 20 procent startupů selže během prvních dvou let, 45 procent do pěti let a 65 procent do deseti let. Pokud chcete, aby byl váš startup úspěšný, zvažte běžná úskalí neúspěšných startupů a udělejte si plán, jak se těmto chybám vyhnout.

Proč se startupy nedaří? 6 důvodů

Existuje mnoho důvodů, proč může spuštění selhat. Zde je šest nejčastějších:

1. Burnout : Zejména v prvních dnech startupu nebudou mít podnikatelé mnoho volného času a vášeň pro nové podnikání může rychle vyprchat, pokud se startup potýká s významnými problémy v rané fázi. Podnikání vyžaduje píli, ale majitelé firem, kteří si nedají čas na odpočinek, budou nakonec trpět nedostatkem soustředění, vzrušení a elánu.

2. Neslučitelní členové týmu : Startupy bývají úspěšnější, pokud je vedou spoluzakladatelé spíše než jednotlivci, ale špatná partnerství jsou hlavním důvodem neúspěchu podnikání. Zakladatelé startupů by měli přinést různé úhly pohledu a vědět, jak na to, a zároveň zachovat společnou vizi.

3. Problémy s přizpůsobením produktového trhu : Posmrtná studie stovky neúspěšných společností zjistila, že 40 procent startupů neuspělo, protože dostatečně nezvážily potřeby trhu. Místo obecného zvažování potřeb zákazníků závisí úspěch startu na přizpůsobení obchodního plánu konkrétnímu publiku.

4. Nedostatek peněz : Než se produkt může rozjet, podnikatelé si zajistí rizikový kapitál nebo jiné počáteční financování na vývoj a výrobu produktu. Pokud však tento proces trvá příliš dlouho nebo pokud produkt funguje na trhu špatně, mohou zúčastněné strany stáhnout finanční prostředky nezbytné k udržení startu. Nebo, i když se produkt dobře prodává, vysoké provozní náklady mohou spotřebovat hotovost tak rychle, že společnost nedokáže dosáhnout zisku. Problémy s cenami mohou také způsobit problémy s peněžním tokem, pokud je produkt příliš levný na to, aby přinesl zisk, nebo příliš drahý na to, aby přilákal kupce.

5. Právní problémy : Malé podniky se někdy zapletou do regulačních nebo právních problémů, které zastaví tempo. Pokud je to příliš nákladné nebo časově náročné, může se stát, že spuštění bude muset být ukončeno.

6. Špatný obchodní model : Úspěch na trhu závisí na podrobném obchodním plánu, který přesně zohledňuje náklady, harmonogram výroby a průzkum trhu. Neúspěšné startupy často tyto faktory špatně spočítají nebo nedokážou revidovat původní obchodní model, když nastanou nepředvídatelné okolnosti.

Tipy pro úspěšné spuštění

Selhání při spuštění je běžné, ale své šance na úspěch můžete v prvním roce zvýšit pečlivým plánováním a výzkumem. Zde je několik tipů:

  • Buďte cílevědomí . Stanovení priorit vašich cílů vám pomůže sledovat váš pokrok v různých metrikách, jako je počáteční financování, a poskytne vám a členům vašeho týmu způsob, jak zůstat na stejné stránce ohledně směru podnikání.
  • Buďte vytrvalí . Začínající zakladatelé budou nevyhnutelně trávit značný čas zlepšováním svého produktu nebo obchodního plánu na základě zpětné vazby, chyb a rad od mentorů. I když se váš první podnikatelský nápad neudrží, vraťte se k rýsovacímu prknu, dokud se něco nerozjede.
  • Věnujte pozornost potřebám trhu . Aby bylo zajištěno, že produkt bude vyhovovat potřebám zákazníků, měli by podnikatelé pečlivě sledovat poptávku na trhu a během vývoje produktu získávat zpětnou vazbu od potenciálních zákazníků. Průzkum trhu by měl přímo informovat váš podnikatelský plán.
  • Sledujte cash flow . Ocenění nových podniků může nepravidelně stoupat a klesat. Ať už se spoléháte na crowdfunding nebo rizikový kapitál, ujistěte se, že máte dostatečné investice k udržení svého startupu, dokud nedosáhnete milníku, který zvýší ocenění startupu.